piątek, 29 marca 2013

Recenzja: Synergen, Tonik do skóry wrażliwej

Dzisiaj mam dla was recenzję toniku, którego aktualnie używam, rossmannowskiej marki Synergen. Tonik kupiła mi mama, więc sama nie wybierałam, nie wiem co mnie podkusiło, żeby ją poprosić o zakup tonika, chyba lenistwo ;P


Opis producenta: Bezalkoholowy tonik Synergen z pielęgnującym ekstraktem z rumianku oczyszcza łagodnie skórę i powoduje, że staje się świeża. Tolerancja dla skóry przebadana dermatologicznie.

Cena: 5,99 zł

Pojemność: 200 ml

Skład: Aqua, Propylene Glycol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Sodium PCA, Trideceth-9, Ethylhexylglycerin, Sodium Benzoate, Parfum, Citric Acid, Potassium Sorbate, Chamomilla Recutita Flower Extract, Linalool.

Propylene Glycol (glikol propylenowy) – składnik pochodzenia chemicznego otrzymywany z ropy naftowej. W kosmetyce stosowany jako składnik utrzymujący wilgotność lub jako środek ekstrakcyjny do produkcji ekstraktów roślinnych. Może powodować podrażnienia.

PEG – 40 Hydrogenated Castor Oil – substancja chemiczna. Składnik powierzchniowo czynny, zmiękczający i emulgujący. Może wywołać wyprysk, zapalenie mieszków włosowych.

Linalool - ulega stopniowemu rozkładowi w kontakcie z tlenem, tworząc utleniony produkt uboczny, który może powodować reakcje alergiczne (wyprysk). Ryzyko wystąpienia reakcji alergicznej można minimalizować nie dopuszczając do utlenienia kosmetyku – zamykając szczelnie opakowanie po każdym użyciu lub kupując kosmetyki w mniejszych pojemnościach. 


Moja opinia: Tonik jest niedrogi, łatwo dostępny. Zamknięty został w bardzo ładnej, różowej buteleczce, która jest wygodna w użyciu. Korek zamykany na pstryknięcie nie sprawia żadnych trudności w otwieraniu, ani nie wykazuje chęci popsucia się, szkoda tylko, że zamknięcie wypada bardziej z tyłu niż z przodu. Pachnie delikatnie, dziewczęco, ciężko mi określić ten zapach. Jeśli chodzi o samo działanie, to mnie nie podrażnił, chociaż czasami mam obawy, czy tak się nie stanie, możliwe, że to z tego powodu, że tonik się pieni. Zadanie tonizowania spełnia bardzo dobrze, skóra nie jest ściągnięta ani wysuszona, przez krótką chwilę po użyciu zostawia delikatny tłustawy film na twarzy, który szybko się wchłania. Skład nie jest zły, przede wszystkim nie zawiera alkoholu, ale mimo to ja nie zakupię go ponownie, gdyż jest ok, ale nie ma rewelacji.

3 komentarze :

  1. Używałam go trochę, jedyny minus jaki zauważyłam, to tworzenie się piany :O

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie był totalną porażką i tylko zrobił spustoszenie na twarzy. Nigdy więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie kupiłam tonik z Tołpy i też się pieni,dziwne uczucie;)

    OdpowiedzUsuń